26 February 2016

Bila Tuhan Tarik Nikmat

assalamualikum...

Dugaan selepas kehilangan datuk tersayang adalah Allah tarik sedikit sahaja nikmat kesihatan yg ada..Allah..Terasa hilang kenikmatan kehidupan apabila badan tidak sihat..Tapi jiwa harus tetap tabah & redha dgn sedikit ujian drpd Allah ini..Alhamdulillah Allah masih memberi nikmat terbesar iaitu Nyawa unt terus bernafas dibumi Allah ini..Pinjaman drpd Allah yg selalu kita leka & lalai akan anugerah Allah ini..Saya juga kadang lalai dlm mengingati Maha Pencipta sedangkan sudah terlalu banyak nikmat yg Dia anugerahkan pada saya..

Kali ini Allah hanya campakkan sedikit dugaan kesihatan demam, sakit tekak, batuk, selesama & sakit kepala pada saya..Sedang diri mengandung anak ke2,  sudah terasa berat dugaan ini..Alhamdulillah Allah tidak berikan sakit gastrik yg paling saya takut ketika mengandung ini & berharap agar penyakit gastrik ini lenyap selamanya..

Maha suci Allah yg menetapkan segalanya. Sang Pencipta yg mengetahui akan segalan perkara unt hambaNya..Saya masih bersyukur kerana dalam kesakitan ini saya masih dikurniakan seorang suami yg selalu mengambil berat & sanggup menjaga saya & tetap bersama saya kala susah & senang..Seorang khalifah yg Allah ciptakan unt saya yg jiwanya penuh sifat kesabaran..Walaupun penat dgn kerja tapi masih mampu mengukir senyuman & membantu kerja2 dirumah..Allah..Aku bersyukur atas nikmatMu ini..Semoga Kau ampunkan segala dosa2 suamiku & berikan lah dia kesihatan yg baik serta menjadi pemimpin rumahtangga kami yg baik...

Terima Kasih Allah..

2 comments:

amira faqihah said...

semoga cepat sembuh kak :)

Faranina said...

Thanks dik 😊

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Faranina Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign